8 Mayıs 2008 Perşembe

"Music Together" Ashram'daydı

Resimlerin tümüne burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Bugün Music Together'ın dördüncü tanıtım buluşmasındaydık. Bu sefer misafir olduğumuz mekan Gurudwara Ashram'dı. Nazmi Gür
hocaya burdan çok teşekkür ediyoruz, sayesinde çok güzel bir gün geçirdik.

Farklı mekanlar, farklı enerjiler veriyor insana. Gurudwara Ashram bir yoga ve alternatif yaşam merkezi. Mekanın felsefesine yaraşır bir özelliği vardı, gerçekten çok huzurluydu! Dikkat dağıtıcı nesnelerden arınmış boş salon, dersin başından sonuna kadar gruptaki konsantrasyonu da yerinde tuttu . Benim de böylelikle sadece bir piyano ve büyük yuvarlak bir halıdan ibaret bir mekan yaratma düşüncem desteklenmiş oldu.

Bugünkü grubumuz da son derece katılımcı idi. Ailelerin ben daha ilk mısranın sözlerini bile tamamlamadan nasıl şarkılara anında katılabildiklerine resmen çok şaşırdım. Bu arada ben de artık yavaş yavaş şarkıların sözlerini arada emprovizeler yapmadan söylemeye başladım, müjdeler olsun! Hep dediğim gibi, bu dersler bana deneyim, katılımcılara tanıtım.

Selim, Mehmet, Sami ve Ada harikaydı. Can geç geldi ama onu da bize kaçırdık ders sonrası, biraz tadını çıkardık. Uluç'la annesi ise önce trafiğe takılıp, sonra sokaklarda dön dolaş kaybolmuşlar, önümüzdeki derse katılacaklar.

Ada için harika dedim ama tam da doğru değil, geri aldım. Çünkü Ada'cım hafif haşattı aslında. Uyku saatlerinin iş kurma heyecanına kapılmış annesi sayesinde allak bullaklaşmaya başladığı bir gerçek. Sonucunda tam da rüya saatinde "Hellooo to Aaa-da, so glad to see you" şen şarkısını duyduğu için kafasının karıştığı da. Yine de iyi idare etti miniğim baştan sona, Jale sağolsun.

Program tam Mehmet'e göreydi -tanıdığım için söylüyorum, ve bundan eminim!, ama Mehmet Yapıncak Teyze'sini hoplayıp zıplarken görme şaşkınlığından sıyrılıp kendini pek ortalara atamadı. Oturduğu yerden katıldı derse, şaşkın kocaman gözlerini açarak dinledi şarkıları. Selim pek güleryüzlü, uyumlu bir bebekti, özellikle enstürmanlara bayıldı. Sami ise duydum (!)...Dancing with Teddy'de şarkıya eşlik ediyordu, diğerindeyse ritm tutuyordu! Ada ise kah şakrak, kah mokurdu.

Dersler gittikçe güzelleşiyor, belki ben işin iyice içine giriyorum, belki katılanlar daha bir fikir sahibi ve rahatlamış geliyorlar. Bu tanıtım buluşmaları Mayıs ayı boyunca devam edecek. Bu haftasonu karşıda yapılması planlanan piknik hava muhalefeti nedeniyle ertelenmiş, yeni öğendim. O zaman da dedim ki, belki bu cumartesi bir buluşma daha bile yapabiliriz. Hmmm belki, bir düşünelim...

5 yorum:

KEO dedi ki...

Canım ne güzel bir ders olmuş yine, Ada yakında öğretmenlik bile yapacak bence:)).Bu arada ben postu yayınlamak için Jale Hn.dan fotoların gelmesini bekliyorum:( gelmedi hala, bizim makinadakiler malesef uygun değil...sevgilerr

Yapıncak Gürerk dedi ki...

Jale'den gelen fotolar da bende ve link verdiğim albüme en kısa zamanda ekleyeceğim. Cep telefonu ile çekildiği için kalitesi çok iyi değil, ama sizin güzel bir kaç kareniz var!Özeline de gönderebilirim birkaçını.
Sevgiler, Ceren'i de çok öpüyorum, inşallah tamamen iyileşmiştir.

KEO dedi ki...

gönderirsen çok sevinirim, iyi olmaya gayret ediyor, teşekkür ederizz...

Adsız dedi ki...

Yapincak, gecen gun muthisti. Tesekkurler. Ben cok eglendim. Mehmet in saskinligini sen de farkettin, anlam vermeye calisti zannedersem. Bir dahaki bulusmalarda daha bir hakim olacak olaylara, zaman lazim. Bu arada senin performansin cok iyi idi. Gruba hakimiyetin mukemmel. Heyecanin ve coskun beni de heyecanlandirdi, bu da harika. Bos oda fikrine katiliyorum; hemen konsantrasyonlari dagiliveriyor. Bir oneri; sarkilar turkce olsa, bizlerin keyif almasi daha bir mumkun; herkesin ingilizce bilmedigini varsayarak. Bizler keyif alalim ki, cocuklara iyi model olalim. Ve saat olayi cok onemli; ac ve uykusuz olmamalari lazim.

Yapıncak Gürerk dedi ki...

Hande'cigim selam, çok teşekkürler yazdıkların ve önerilerin için.

Boş bir salon ve doğru ayarlanmış saatler önemli. Katılımcılara ders için en uygun saatleri işaretleyecekleri bir anket gönderip, buna göre ders saatlerini netleştireceğim.

Ayrıca şarkıların türkçe çevirileri de hazır. Ancak ailelere kayıtla beraber verilen CDlerdeki şarkılar orjinal dillerde olacak. Bunlar dinledikçe hemen kulağa yazılan basit sözlü çocuk şarkıları...

İyi ki geldiniz, yine bekleriz :)